Przejdź do treści

PIERWSZA POMOC PSYCHOLOGICZNA PRACOWNIKOWI W KRYZYSIE

WARSZTAT PRAKTYCZNYCH UMIEJĘTNOŚCI WSPIERANIA INNYCH W KRYZYSIE
ppp

Obszary poruszane w trakcie warsztatów:

  • Jak zadbać o bezpieczeństwo psychologiczne w pracy zespołowej (wg T. Clarka)
  • Rola lidera/HR we wspieraniu pracownika w kryzysie – rozpoznawanie granic pomagania
  • Kryzys psychiczny – niezbędne informacje dotyczące przyczyn, typów oraz symptomów (jak rozpoznać u pracownika kryzys?)
  • Etapy interwencji oraz podręczna apteczka psychologiczna, czyli jak mogę zareagować i wesprzeć na różnych poziomach nie będąc profesjonalistą?
  • Rozmowa wspierająca – praktyka
  • Zaburzenia zwiększające ryzyko wystąpienia kryzysu psychologicznego
  • Higiena psychiczna własna – jak chronić siebie przed ciężarem cudzych problemów?

Kryzys psychologiczny dotyka w życiu każdego. Czy umiemy wpierać innych w trudnej sytuacji, zanim uda im się skorzystać z pomocy eksperta? Na ile umiemy reagować w obliczu kryzysu u kolegi/koleżanki z pracy? Co wtedy powiedzieć? Jak podejść? Nasz warsztat zbudowany jest tak, aby przekazać uczestnikom podstawy wiedzy na temat kryzysu oraz interwencji kryzysowej dla nieprofesjonalistów. Wyposaża w praktyczne umiejętności prowadzenia rozmowy wspierającej, co często jest nieodzowną pomocą dla pracownika w kryzysie, zanim dotrze do profesjonalisty. Warsztat uwrażliwia także na symptomy kryzysu oraz najczęstszych zaburzeń dotykających ludzi we współczesnym świecie (np. chroniczny stres, depresja, wypalenie zawodowe), które znacznie obniżają odporność psychiczną, a zarazem zwiększają ryzyko wystąpienia kryzysu psychologicznego. Ten warsztat to absolutne ABC pierwszej pomocy psychologicznej, które wyposaża pracowników w wiedzę oraz umiejętność na poziomie wystarczającym do udzielenia pierwszej pomocy w kryzysie.

Nasze warsztaty skierowane są do dwóch grup docelowych: liderzy oraz działy HR. Dla każdej z tych grup prowadzimy dedykowane warsztaty, dotykające najważniejszych kwestii w obszarze kryzysu pracowniczego.

Co warsztat daje uczestnikom:

  • Dużą wiedzę teoretyczną i praktyczną nt. kryzysu psychicznego
  • Możliwość przećwiczenia rozmów kryzysowych pod okiem ekspertek, co pomaga rozwinąć indywidualne umiejętności w tym zakresie
  • Narzędzia do dbania o własną higienę psychiczną
  • Masę przykładów z życia – sytuacje kryzysowe i sposoby ich rozwiązywania
  • Podstawy wiedzy z zakresu psychopatologii
  • Plan budowania bezpieczeństwa psychologicznego w wybranych obszarach we własnym zespole

Czas trwania warsztatów:

2 dni (może być w systemie 0,5 dnia + 1,5 dnia)

Forma:

Zajęcia stacjonarne lub hybrydowe

Prowadzące:

Barbara Adamczyk 
Karolina Królikowska – Grzelak

Ekspertki w zakresie pracy z człowiekiem w kryzysie w praktyce.

Co mówią o tym szkoleniu nasi Klienci:

„Mieliśmy przyjemność korzystać z usług RelatiCo w ramach szkolenia ,,Pierwsza pomoc przedpsychologiczna pracownikowi w kryzysie”. Szkolenie było poprzedzone wywiadem i dzięki temu doskonale dopasowane do potrzeb naszych managerów. Uwzględniało realne wyzwania, z jakimi mierzą się w codziennej pracy oraz dostarczyło im nie tylko cenną wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim konkretne, praktyczne narzędzia do skutecznego wspierania swoich zespołów, ale również zadbania o własny dobrostan.

Prowadzące z dużym profesjonalizmem i empatią dzieliły się swoim doświadczeniem, angażując uczestników w ćwiczenia, a jednocześnie dając przestrzeń na dyskusje. Atmosfera szkolenia była otwarta i sprzyjająca nauce, co przełożyło się na bardzo pozytywne opinie wśród naszych managerów. Uczestnicy podkreślali, że zdobyte umiejętności są dla nich wartościowe i od razu mogli wdrażać je w codziennej pracy.

Dziękujemy zespołowi RelatiCo za wysoką jakość merytoryczną oraz świetną organizację szkolenia.”

– Agnieszka Zając, HRBP Shipco Transport

Kontakt:

Jeśli zaciekawił Cię ten temat, zapraszamy do kontaktu z nami poprzez FORMULARZ lub bezpośrednio z ekspertką prowadzącą warsztaty:
Barbara Adamczyk:  barbara@relatico-ls.pl tel. 606 712 223