PIERWSZA POMOC PSYCHOLOGICZNA PRACOWNIKOWI W KRYZYSIE

Obszary poruszane w trakcie warsztatów:
- Jak zadbać o bezpieczeństwo psychologiczne w pracy zespołowej (wg T. Clarka)
- Rola lidera/HR we wspieraniu pracownika w kryzysie – rozpoznawanie granic pomagania
- Kryzys psychiczny – niezbędne informacje dotyczące przyczyn, typów oraz symptomów (jak rozpoznać u pracownika kryzys?)
- Etapy interwencji oraz podręczna apteczka psychologiczna, czyli jak mogę zareagować i wesprzeć na różnych poziomach nie będąc profesjonalistą?
- Rozmowa wspierająca – praktyka
- Zaburzenia zwiększające ryzyko wystąpienia kryzysu psychologicznego
- Higiena psychiczna własna – jak chronić siebie przed ciężarem cudzych problemów?
Kryzys psychologiczny dotyka w życiu każdego. Czy umiemy wpierać innych w trudnej sytuacji, zanim uda im się skorzystać z pomocy eksperta? Na ile umiemy reagować w obliczu kryzysu u kolegi/koleżanki z pracy? Co wtedy powiedzieć? Jak podejść? Nasz warsztat zbudowany jest tak, aby przekazać uczestnikom podstawy wiedzy na temat kryzysu oraz interwencji kryzysowej dla nieprofesjonalistów. Wyposaża w praktyczne umiejętności prowadzenia rozmowy wspierającej, co często jest nieodzowną pomocą dla pracownika w kryzysie, zanim dotrze do profesjonalisty. Warsztat uwrażliwia także na symptomy kryzysu oraz najczęstszych zaburzeń dotykających ludzi we współczesnym świecie (np. chroniczny stres, depresja, wypalenie zawodowe), które znacznie obniżają odporność psychiczną, a zarazem zwiększają ryzyko wystąpienia kryzysu psychologicznego. Ten warsztat to absolutne ABC pierwszej pomocy psychologicznej, które wyposaża pracowników w wiedzę oraz umiejętność na poziomie wystarczającym do udzielenia pierwszej pomocy w kryzysie.
Nasze warsztaty skierowane są do dwóch grup docelowych: liderzy oraz działy HR. Dla każdej z tych grup prowadzimy dedykowane warsztaty, dotykające najważniejszych kwestii w obszarze kryzysu pracowniczego.
Co warsztat daje uczestnikom:
- Dużą wiedzę teoretyczną i praktyczną nt. kryzysu psychicznego
- Możliwość przećwiczenia rozmów kryzysowych pod okiem ekspertek, co pomaga rozwinąć indywidualne umiejętności w tym zakresie
- Narzędzia do dbania o własną higienę psychiczną
- Masę przykładów z życia – sytuacje kryzysowe i sposoby ich rozwiązywania
- Podstawy wiedzy z zakresu psychopatologii
- Plan budowania bezpieczeństwa psychologicznego w wybranych obszarach we własnym zespole
Czas trwania warsztatów:
2 dni (może być w systemie 0,5 dnia + 1,5 dnia)
Forma:
Zajęcia stacjonarne lub hybrydowe
Prowadzące:
Barbara Adamczyk
Karolina Królikowska – Grzelak
Ekspertki w zakresie pracy z człowiekiem w kryzysie w praktyce.
Co mówią o tym szkoleniu nasi Klienci:
„Mieliśmy przyjemność korzystać z usług RelatiCo w ramach szkolenia ,,Pierwsza pomoc przedpsychologiczna pracownikowi w kryzysie”. Szkolenie było poprzedzone wywiadem i dzięki temu doskonale dopasowane do potrzeb naszych managerów. Uwzględniało realne wyzwania, z jakimi mierzą się w codziennej pracy oraz dostarczyło im nie tylko cenną wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim konkretne, praktyczne narzędzia do skutecznego wspierania swoich zespołów, ale również zadbania o własny dobrostan.
Prowadzące z dużym profesjonalizmem i empatią dzieliły się swoim doświadczeniem, angażując uczestników w ćwiczenia, a jednocześnie dając przestrzeń na dyskusje. Atmosfera szkolenia była otwarta i sprzyjająca nauce, co przełożyło się na bardzo pozytywne opinie wśród naszych managerów. Uczestnicy podkreślali, że zdobyte umiejętności są dla nich wartościowe i od razu mogli wdrażać je w codziennej pracy.
Dziękujemy zespołowi RelatiCo za wysoką jakość merytoryczną oraz świetną organizację szkolenia.”
– Agnieszka Zając, HRBP Shipco Transport
Kontakt:
Jeśli zaciekawił Cię ten temat, zapraszamy do kontaktu z nami poprzez FORMULARZ lub bezpośrednio z ekspertką prowadzącą warsztaty:
Barbara Adamczyk: barbara@relatico-ls.pl tel. 606 712 223